UBCI Unió de Botiguers Congrés Indians

UBCI Unió de Botiguers Congrés Indians

Nous tallers i càpsules del programa formatiu 'Obert al futur' per a 2019

26 de març de 2019

‘Obert al Futur’, el programa de formació en gestió empresarial i noves tecnologies dirigit als professionals del comerç i dels serveis de proximitat, ja disposa de les noves càpsules i tallers formatius per a 2019. És una iniciativa de la Direcció de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i amb la col·laboració dels districtes i les associacions de comerciants.

Augmentar la competitivitat, innovació i sostenibilitat del comerç, potenciar l’ús de les tecnologies de la Informació (TIC) i incrementar el nivell de digitalització, aprofitar les oportunitats que internet i les xarxes socials ofereixen al petit comerç, donar eines i recursos per facilitar i optimitzar la gestió del treball quotidià o conèixer les tendències del sector són els principals objectius d’aquestes accions.

Les càpsules i tallers formatius gratuïts tenen una durada de 2h, 3h o 6 hores i responen a les necessitats actuals dels comerços. S’imparteixen en diferents equipaments de la ciutat en horaris adaptats als i les comerciants. Es distribueixen en tres itineraris formatius:

1.- Estratègia empresarial i gestió del negoci (innovació en la gestió, reducció de la despesa energètica o els residus)
2.- El màrqueting digital i les seves eines (disseny de logotips, ús i gestió de diverses xarxes socials, també com a aliats de vendes, Google analítics, creació de web i blogs, venda on line, marketplaces, i la nova normativa depenent del Reglament General de Protecció de Dades.
3.- Estratègies de Fidelització dels clients (potenciar el punt de venda, comunicació a través de l’aparador i tècniques d’aparadorisme i visual merchandising).

Aquests són els tallers i càpsules:

• ITINERARI 1. ESTRATÈGIA EMPRESARIAL I GESTIÓ DEL NEGOCI

1.1 Millora i innovació en la gestió del comerç (3 hores de formació presencial i 2 hores assessorament individual al comerç)

Definir una estratègia i millorar la gestió interna del negoci tot incorporant la innovació. Es realitzaran 2 hores d’assessorament individualitzat a cada comerç que participi a la formació.

1.2 Redueix la despesa energètica del teu comerç (2hores)

Conèixer com detectar el potencial de la millora energètica del negoci, com escollir la potència i tarifa més reduïda.

1.3 Reduir els residus: un benefici per al teu comerç i per al barri (2 hores)

Conèixer solucions per evitar el col·lapse de les deixalles, amb avantatges ambientals i econòmics i fer-ho tot a través d’opcions pràctiques.

• ITINERARI 2. EL MÀRQUETING DIGITAL I LES SEVES EINES

2.1 Gimp i Snapsed. Gestiona les imatges a les xarxes socials i internet. (6 hores)

Assolir coneixements tècnics per a la creació de continguts visuals digitals legítims par a les xarxes socials i poder-ne fer una difusió correcta.

2.2 La teva imatge és important. Aprèn a dissenyar el teu logotip amb Inkscape! (3 hores)

Dissenyar un logotip amb qualitat professional a punt per publicar al web, amb l’ús de programari de codi lliure (gratuït).

2.3 Converteix Facebook en el teu millor aliat de vendes. Nivell inicial (6 hores)

Oportunitats que ofereix Facebook per millorar promocions, aprendre de la competència, trobar millor les audiències i seguir les tendències digitals per vendre millor.

2.4 Aprèn més sobre Facebook per millorar les teves vendes. Nivell avançat (3 hores)

Aprofundir en les oportunitats que ofereix Facebook per millorar la gestió de la marca en el món digital. Habilitar boots que permetin millorar l’atenció a clients.

2.5 Missatges directes al telèfon de la teva clientela que t’ajudaran a vendre més (3 hores)

Aprendre com generar missatges destinats a la clientela i quins mitjans utilitzar. Definir una bona estratègia de Newsletter.

2.6 Com gestionar una marca empresarial d’èxit a Instagram. Nivell Inicial (3 hores)

Conèixer els comptes d’empreses i aprendre a gestionar publicacions per ser visibles a Instagram.

2.7 Treu tot el suc a Instagram com a eina de negoci. Nivell Avançat (3 hores)

Gestionar eines i aplicacions per treballar i promoure Instagram. Conèixer estratègies i desenvolupar oportunitats que tenen els espais digitals per al negoci.

2.8 WhatsApp My Business: la millor forma de connectar amb la teva clientela. (3 hores)

Treure profit de la tendència a utilitzar WhatsApp per conèixer els possibles clients, atendre’ls i vendre per aquesta “nova” xarxa social.

2.9 Connecta amb el teu públic amb Twitter, Pinterest i Linkedin (3 hores)

Conèixer Twitter i els tipus d’usuaris, Pinterest per al negoci i Linkedin per fomentar l’ús de la marca personal.

2.10 Fes que et trobi la teva clientela amb Google My Business. Nivell inicial (3 hores)

Canvis de Google My Business, oportunitats que ofereix a través de les seves eines. Creació de publicacions per millorar el posicionament.

2.11 Google My Business: promoció directa del teu negoci. Nivell avançat(3hores)

La Geolocalització és una oportunitat perquè el teu negoci destaqui de forma intel·ligent. Coneix com fidelitzar clients i trobar noves oportunitats comercials.

2.12 Desenvolupa una estratègia de promoció efectiva a internet. (3 hores)

Conèixer les oportunitats de la publicitat a internet per promocionar el negoci i mesurar el resultat de la inversió realitzada.

2.13 Google Analytics per a principiants: oportunitats i bones pràctiques. (3 hores)

Crear un compte a Google Analytics i conèixer totes les oportunitats que té aquesta plataforma per millorar el teu web.

2.14 Crea la teva Web amb un blog gratuït i adaptable a qualsevol dispositiu (6 hores)

Aprendre a crear un web per donar presència del negoci a internet, o si ja es té, afegir-hi un blog per donar dinamisme al web principal.

2.15 Crea la teva botiga online amb woocommerce (6 hores)

Aprendre a crear una botiga online amb woocommerce, per vendre els teus productes a Internet.

2.16 Posiciona el teu web a Google (6 hores)

Conèixer els mecanismes i les eines idònies per posicionar un web, fer que sigui “SEO Friendly” i generar contingut amigable per a Google.

2.17 Com arribar als teus subscriptors mitjançant els Butlletins Electrònics (3 hores)

Aprendre a crear un butlletí electrònic i fer Email-Màrqueting. Generar fidelització cap a la marca o empresa i generar visibilitat sobre el comerç.

2.18 Amplia la venda dels teus productes gràcies als Marketplace. (3 hores)

Utilitzar els Marketplace més populars per difondre i vendre els teus productes a Internet, assolint noves zones geogràfiques de venda.

2.19 Com ens afecta la nova normativa de la RGPD? (3 hores)

Conèixer quines responsabilitats, drets i obligacions són importants per una activitat comercial online. (Es realitzarà un cas pràctic)

• ITINERARI 3. ESTRATÈGIES DE FIDELITZACIÓ DELS CLIENTS

3.1 Comerç de proximitat: aparadors per sorprendre i enamorar (3 hores de formació presencial i 2 hores assessorament individual al comerç)

Captar l’atenció del client i potenciar el punt de venda a través de l’aparador, comunicar de forma efectiva una idea o concepte de marca, per incrementar les vendes. Es realitzaran 2 hores d’assessorament individualitzat a cada comerç que participi a la formació.

3.2 Tendències del comerç: el teu punt de venda(3 hores de formació presencial i 2 hores assessorament individual al comerç)

Conèixer les tècniques i estratègies del visual merchandising aplicades al punt de venda. Comunicació visual, disseny interior i dinamització d’espai. Es realitzaran 2 hores d’assessorament individualitzat a cada comerç que participi a la formació.

3.3 L’aparador i l’establiment des del punt de vista del vianant (3 hores + 3 hores ruta d’aparadors)

Aprendre a incorporar tècniques d’aparadorisme i visual merchandising per tal de millorar el punt de venda mitjançant formació i l’anàlisi dels comerços a través de la ruta d’aparadors

Els nostres socis

KE KORTE PERRUQUERS
VIP'S
ESCOLA JOAN ROCA
Arte Pizza
OBRADOR DE MOVIMENTS
MONTSE DURAN ESTÈTICA I TERÀPIES
A.M. MATERIAL ELECTRIC
Carregant...
x
X