UBCI Unió de Botiguers Congrés Indians

UBCI Unió de Botiguers Congrés Indians

L’Ajuntament de Barcelona dona suport al comerç de proximitat davant els danys per actes vandàlics

2 de març de 2021

A través de l'Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) s'acompanya i s'informa sobre com reclamar a les asseguradores o al consorci de compensació d’assegurances.

Els danys es poden diferenciar entre “danys habituals” i “danys extraordinaris”. Els danys per efectes d’actes vandàlics estan considerats com “danys extraordinaris”.

Qualsevol persona que tingui una assegurança privada de danys propis en els béns està assegurada amb dues companyies d’assegurances al mateix temps:

  • amb l’asseguradora pròpia, que cobreix els “riscos habituals” com incendis, danys elèctrics, impactes, etc.
  • amb el Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS), que s’ocupa d’altres funcions i riscos “menys comuns”, entre els quals es troben els “riscos extraordinaris” i els danys ocasionats de forma violenta com a conseqüència d’actes vandàlics.

Què fer en cas de sinistre?

En primer lloc cal veure si la pòlissa contractada és de multirisc i cobreix els actes vandàlics.

Si es tenen dubtes sobre la pòlissa, es pot contactar amb l’OMIC de Barcelona, que t’assessorarà sobre les condicions de la pòlissa contractada a consum@bcn.cat.

En cas que la pòlissa cotractada cobreixi els danys extraordinaris, s’ha de reclamar a l’entitat asseguradora i/o al Consorci de Compensació d’Assegurances.

1. S’ha de comunicar a l’entitat asseguradora o al Consorci de Compensació en un termini de 7 dies naturals a partir del moment que us heu adonat del dany, sempre que la pòlissa no estableixi cap altre termini superior.

2. Totes les pòlisses d’assegurances indiquen un telèfon d’atenció al client. Es pot consultar el directori d’entitats asseguradores aquí.

3. A partir d’aquest moment, la companyia asseguradora inicia la investigació i el peritatge necessari per comprovar el sinistre i determinar l’import dels danys.

4. En el cas de riscos extraordinaris, també es pot demanar informació i/o presentar la sol.licitud d’indemnització directament davant el Consorci de Compensació d’Assegurances trucant al 900.222.655 o al 952.367.042. L’horari d’atenció és de 9 a 18 hores de dilluns a divendres. Les dades mínimes necessàries per fer la sol.licitud d’indemnització són:

  • Dades de la pòlissa, entitat asseguradora i número de pòlissa
  • Dades del titular i dades de contacte
  • Dades bancàries
  • Relació de danys

A l’acabar la conversa telefònica es facilitarà un número de registre que serà el que identificarà l’expedient pel seguiment i altres informacions. També es pot fer a través del seu web

Els drets de les empreses com a consumidores

El Codi de consum també considera persones consumidores a les persones empresàries autònomes i microempreses (empresa de menys de 10 treballadors i volum de negoci anual o balanç general anual no superior als 2 milions d’euros).

Per tant, l’OMIC, segons la seva competència, pot informar i assessorar respecte a la relació contractual que els establiments comercials tinguin amb les empreses de serveis bàsics i serveis de tracte continuat, com per exemple, els subministraments bàsics (aigua, llum o gas), la telefonia, les assegurances o la contractació de productes bancaris o serveis financers.

En cas de desavinença amb l’empresa asseguradora

Es pot trucar al telèfon gratuït per a incidències i reclamacions de l’asseguradora (Servei d’atenció al client o bé Defensor del client) i fer la reclamació. En aquest cas, cal recordar demanar el número de referència corresponent. També, és possible presentar la reclamació a l’adreça física que es pot trobar tant en el contracte com en les factures.

Si no s’ha obtingut resposta en el termini de 30 dies, o bé la resposta no és satisfactòria, es pot contactar amb l’OMIC de Barcelona, que donarà suport i acompanyament al comerç de proximitat en els dubtes i reclamacions davant les asseguradores, a través del seu web o per correu electrònic a consum@bcn.cat.

Les reclamacions respecte a l’asseguradora també es poden adreçar a la Direcció General d’Assegurances i Fons de Pensions. Podeu descarregar-vos el formulari de reclamacions en aquest enllaç.

Per a més informació relacionada amb els drets de les persones consumidores, us podeu adreçar a l’OMIC de Barcelona, al carrer de la Ronda de Sant Pau 43, baixos, amb cita prèvia

Ajuntament de Barcelona

Els nostres socis

DROGUERIA Y PERFUMERIA PLUMED
ESCOLA JOAN ROCA
XAVIER FRUITES I VERDURES
KE KORTE PERRUQUERS
COMPRAR CASA HIPERFINCAS
PELUDETS
CLÍNICA DENTAL ARJUDENT
Carregant...
x
X