UBCI Unió de Botiguers Congrés Indians

UBCI Unió de Botiguers Congrés Indians

El comerç que s’adapta: nous pagaments per a un barri amb història

13 de juny de 2025

En un entorn urbà en constant transformació, el comerç de proximitat en barris com el Congrés i els Indians també evoluciona. Adaptar-se als nous hàbits de consum implica renovar la proposta de valor, millorar l’experiència de compra, reforçar la visibilitat digital i, sobretot, incorporar noves formes de pagament que avui són ja una part essencial del dia a dia dels clients.

Segons dades del Banc d’Espanya, l’any 2022 l’efectiu representava el 51 % de les transaccions als comerços. El 2024, aquest percentatge ha caigut fins al 45 %, i continua baixant. Al mateix temps, també es redueix el volum total de diners que es mou amb metàl·lic.

En canvi, augmenten els pagaments amb targeta, aplicacions mòbils i solucions com Bizum o fins i tot criptomonedes, que, tot i que encara poc habituals, ja s’estan introduint en comerços innovadors que volen diferenciar-se i adaptar-se a perfils de clientela diversa.

Avui dia, el client espera poder pagar a la fleca, a la ferreteria o a la perruqueria del barri com ho faria en qualsevol gran establiment. Per al petit comerç, el repte és adoptar aquestes eines sense perdre l’essència propera i familiar del comerç de tota la vida.

Pagaments amb mòbil

El telèfon mòbil s’ha convertit en una eina habitual per pagar. Segons el Banc d’Espanya, més del 70 % dels menors de 35 anys l’han fet servir recentment per pagar compres. Serveis com Apple Pay i Google Pay són segurs, ràpids i compatibles amb la majoria de datàfons actuals.

Bizum al comerç de barri

Bizum va començar com una aplicació entre particulars, però avui també és una forma pràctica i segura de cobrar en comerços. Amb més de 25 milions d’usuaris a Espanya, molts clients el prefereixen abans que l’efectiu o la targeta.

La seva versió per a empreses permet integrar-lo a TPVs físics i plataformes online, amb recepció immediata de l’import. Té un límit diari de 2.000 € i una petita comissió, però la seva comoditat el fa ideal per al dia a dia del comerç local.

Criptomonedes: una porta a nous públics

Acceptar criptomonedes pot semblar una decisió atrevida per al comerç de barri, però cada vegada més negocis exploren aquesta opció com a via per diferenciar-se, atreure nova clientela i projectar una imatge moderna i innovadora.

Gràcies a plataformes especialitzades, avui és possible rebre pagaments amb criptomonedes i convertir-los automàticament a euros, evitant la volatilitat. El procés és àgil: el client escaneja un codi QR amb la seva cartera digital i el pagament es confirma en segons. A més, les comissions solen ser més baixes que en els pagaments amb targeta.

Des de la UBCI – Unió de Botiguers Congrés-Indians, es promou el comerç de proximitat com a motor del barri. Amb campanyes conjuntes, activitats culturals i suport a la digitalització, l’entitat acompanya els comerços de l’entorn del Passeig Maragall i carrers propers perquè evolucionin sense perdre la seva essència. Apostar per noves formes de pagament en forma part.

En definitiva, oferir un bon servei avui també vol dir donar llibertat al client perquè esculli com vol pagar. I aquest petit gest pot marcar la diferència entre una venda puntual o un client fidel que repeteix i recomana.

Els nostres comerços associats

A.M. MATERIAL ELECTRIC
Borau Gourmet
QUIN-LOR
GRANJA LA LLUNA
Bendita Bellota
EL MEU REBOST
BERBELL ESTETICIEN
Carregant...
x
X