El comerç de Barcelona sona bé: arranca la campanya de promoció del petit comerç a BCN
12 de gener de 2018
“El comerç de Barcelona sona bé”. Aquest és el lema de la campanya que avui es posa en marxa per part de l’Ajuntament de Barcelona en suport i per a la promoció del comerç de proximitat. És una iniciativa en què se subratlla el benefici econòmic i social que representa fer les compres als comerços de proximitat, a cada barri, i amb la idea de generar un consum més responsable i sostenible. Els mateixos comerciants en són, amb les seves històries particulars, els autèntics protagonistes.
Tot el comerç fa ciutat, i amb detall, fan barri. El comerç de proximitat es considera la base d’un model barceloní que a més de generar riquesa econòmica per la seva pròpia activitat també és un element de cohesió social. Comerços i mercats estableixen lligams amb la comunitat, ja que creen espais de relació social.
La campanya té en compte aquests fets i els explica des de la perspectiva dels botiguers i paradistes en la seva feina diària i de relació amb el públic, amb els seus clients. I a més, per identificar el ritme que aporta el comerç de proximitat, s’ha ideat una rumba dedicada a les històries del petit comerç. Un homenatge als comerciants que, amb la seva feina, contribueixen a fer possible la ciutat que desitgem. També es vol difondre un missatge de normalitat sobretot en la primera fase de la campanya, ara al novembre, als espais centrals de la ciutat -Ciutat Vella i l’Eixample-, arran de l’atemptat del passat 17 d’agost.